måndag 10 juni 2013

Mien-tail


Jag har lite smått börjat gjuta mina jerkbaits i polyuretan som är ett riktigt hårt och hållbart material. Lite häftigt att det stelnar efter bara några minuter också. Relativt smidigt när man bor i lägenhet.
Tillverkningen av träbeten är dock lite mer omständig, mitt i centrala Karlskrona och ca 6 mil till min verkstad. Detta gör att jag får passa på att göra ett lite större parti med träbeten när jag är i föräldrahemmet, det är faktiskt träbeten jag tycker är roligast att både fiska med och tillverka.

Detta är också min första jerk-tail jag någonsin gjort. Man har ju både hört och sett hur effektiva tailbeten ska vara när det är lite kallare i vattnet, de är dessutom riktigt coola! Kommer definitivt göra fler jerk-tails, men även vanliga tailbeten. 
Funderar också på att utöka min tillverkning lite så att jag kan börja sälja lite, har blivit en del efterfrågan på mina beten vilket är riktigt skoj!

Mien-tail i gäddfärg kommer med all säkerhet vara en av standardfärgerna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar