tisdag 19 mars 2013

Abukah Lures

Hej! Jag heter Petter Clarberg och har tillsammans med Emil hand om den här bloggen. Det har tagit lång tid för mig att skriva mitt första inlägg, men den som väntar på något gott..... ;)

Som sagt är jag och Emil fiskebuddies samt mycket bra vänner även utanför fisket. Vi fiskade första gången tillsammans för många år sedan, men det var först för drygt ett år sedan vi började fiske riktigt mycket tillsammans.
Jag älskar att bygga beten. Att få fånga en gädda på något man gjort själv är grymt! Jag har än så länge gjort ett 20-25-tal beten och jag tycker det ser bättre och bättre ut för varje bete. Den största nackdelen med mitt betesbyggande är att jag precis har flyttat till Karlskrona och får åka en lång väg för att tillverka mina beten för att sedan ta hem dom för att lacka och måla.
Min signatur är Abukah. Är en låååång historia bakom namnet som är för lång och ointressant för att tas upp.

Här på bloggen ska jag passa på att visa upp mina beten samt fiska med dom och se om jag kan få presentera min första 10+ !


Här ser ni 3 av mina senaste verk. Tånglaken, Papegojan och ett Custommålat bete.

På återseende! MVH Petter "Abukah" Clarberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar